Managementul calităţii

UPU PEDIATRIE BĂLȚI – PRIMA SECȚIE SPITALICEASCĂ DIN MOLDOVA CU CERTIFICAT ISO

În premieră pentru Moldova, o secție spitalicească publică din țară a obținut certificarea internațională ISO a sistemului de mana¬gement al calității. Este vorba despre Unitatea Primiri Urgențe (UPU) din cadrul Departamentului Pediatrie a Spitalului Clinic Municipal Bălți.
Detalii

Colaborare productivă între autorităţile de acreditare în sănătate din România și Moldova

Parteneriatul de colaborare dintre Consiliul Național de Evaluare și Acreditare în Sănătate  și Autoritatea Națională de Management al Calității în Sănătate din România a început să dea primele roade. Astfel, în urma semnării la București la data de 19 ianuarie 2016 a unui Acord-cadru de colaborare privind îmbunătățirea continuă a
calității serviciilor medicale și cooperarea în domeniul evaluării și acreditării în sănătate, a fost posibilă realizarea multor obiective propuse de ambele părți.
Detalii

Creșterea calităţii serviciilor medicale în opinia instituțiilor medicale

Opiniile beneficiarilor Proiectului REPEMOL despre creșterea calității serviciilor medicale în opinia beneficiarilor. 
Detalii

Medicii urgentiști au fost instruiți în domeniul auditului în sisteme de management al calității

Medicii din cadrul Centrului Național de Asistență Medicală Prespitalicească au fost instruiți de către REPEMOL ca auditori și specialiști în sisteme de management al calității.
Detalii

SPU pediatrie Bălți e în pregătiri pentru certificarea ISO

Secția Primiri Urgențe (SPU) din cadrul Departamentului de Pediatrie a SCM Bălți a ajuns pe ultima 100 de metri în pregătirile pentru certificarea ISO a sistemului de management al calității.
Detalii

Autoritățile de management al calității din Moldova și România au făcut împreună primii pași pentru îmbunătățirea calității serviciilor medicale

Consiliului de Evaluare și Acreditare (CNEAS) din Republica Moldova și Autoritatea Națională de Management al Calității în Sănătate (ANMCS) din România au făcut împreună primii pași pentru îmbunătățirea calității serviciilor medicale.
Detalii

Încă un pas spre un mai bun management al calității serviciilor medicale

Un grup de 16 specialiști naționali au fost instruiți, în cadrul proiectului REPEMOL, ca specialiști în sisteme de management al calității și ca auditori interni în sisteme de management al calității.
Detalii

Asigurarea și managementul calității serviciilor medicale pediatrice

Prin componenta sa ”Managementul calității”, Proiectul REPEMOL a sprijinit Ministerul Sănătății în implementarea sistemului de management al calității în instituțiile sale medicale-beneficiare: Institutul Mamei și Copilului, Spitalul Clinic Municipal pentru Copii ”V. Ignatenco”, Spitalul Raional Cahul și Spitalul Clinic Municipal din Bălți.
Detalii

Crearea sistemului de management al dispozitivelor medicale

Dispozitivele medicale contribuie direct la calitatea asistenței medicale pediatrice de urgență atâta timp cât sunt funcționale, supuse controlului metrologic și utilizate de personal medical instruit. Numai un bun management al dispozitivelor medicale (MDM) poate asigura funcționalitatea acestora într-un sistem care trebuie să fie pregătit să răspundă oricărui caz de urgență pediatrică la capacitatea de 100%, 24 din 24 de ore.
Detalii

Protocoalele şi algoritmi în urgențe pediatrice

În domeniul urgențelor pediatrice, "tandemul” echipament medical performant – cadru medical bine pregătit este indivizibil. Pentru a crește calitatea asistenței medicale prestată de personalul departamentelor de urgențe pediatrice și terapie intensivă, Proiectul a elaborat 2 instrumente importante de calitate – protocoale și algoritmi în urgențe pediatrice.
Detalii

Acces la surse relevante de informare

Proiectul a păstrat și în Faza a II-a accesul la sursele relevante de informare pentru câteva instituții de învățământ medical, procurând licența pentru de acces online la Biblioteca Cochrane, EBMG (Evidence-Based Medicine Guidelines /Medicina bazată pe dovezi) și baza de date UpToDate.


Detalii

Fișa pacientului de urgență (Fișa UPU)

Respectarea standardelor de calitate în domeniul medicinii de urgență, inclusiv pe segmentul pediatric, presupune finanțare adecvată pentru ca acest serviciu să fie funcțional 100% și disponibil 24 din 24 de ore, 7 zile în săptămână, indiferent de circumstanțe. Un serviciu medical care să răspundă standardelor calității costă!

Astfel, Proiectul REPEMOL, în colaborare cu experți locali, a elaborat Fișa pacientului de urgență (Fișa UPU), menită să asigure finanțarea adecvată a departamentelor de urgență.
Detalii